Την Τρίτη 15 Μαρτίου στις 6.30 μ.μ. στο Θέατρο της Νέας Ιωνίας
Δημοσιεύθηκε
Τροποποιήθηκε
Ένα βιβλίο για τα παιδιά, αλλά και για τους μεγάλους, που θέλουν να μάθουν ποιος πραγματικά ήταν ο μεγάλος συνθέτης Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, παρουσιάζουν στο Θέατρο της Νέας Ιωνίας, την Τρίτη 15 Μαρτίου στις 6.30 μ.μ. ο Δήμος Βόλου, το Εργαστήρι Λόγου και Πολιτισμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το Μουσικό Σχολείο της πόλης και το 2ο Δημοτικό.
Το βιβλίο κυκλοφορεί εδώ και μερικούς μήνες από την «Ελληνοεκδοτική» και συγγραφέας του είναι ο Μηνάς Βιντιάδης, δημοσιογράφος και επί χρόνια παραγωγός εκπομπών πολιτιστικού περιεχομένου στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Μετά από τέσσερα μυθιστορήματα, μια συλλογή διηγημάτων και πολλά θεατρικά έργα, γράφει το πρώτο βιβλίο του που απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες.
Ομιλητές θα είναι η Γεωργία Μποντού, Αντιδήμαρχος Τουρισμού και η Τασούλα Τσιλιμένη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ θα χαιρετήσουν η Δέσποινα Μουζαλά, διευθύντρια του 2 Δημοτικού και η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Αρετή Τζανετοπούλου και θα συντονίσει η δημοσιογράφος Ροσάννα Πόπωτα.
Για την Γεωργία Μποντού, που είναι φιλόλογος, «ο Μπετόβεν ταξιδεύει στο Βόλο και ζωντανεύει μέσα από τις σελίδες του βιβλίου «Μια μέρα με τον Μπετόβεν» του Μηνά Βιντιάδη. Στο ταξίδι αυτό ,όλοι εμείς ως συνοδοιπόροι, θα μυηθούμε στη μουσική του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη, θα γνωρίσουμε τη ζωή του και θα παρασυρθούμε στη μαγεία της κλασικής μουσικής μέσα από τις σελίδες ενός παιδικού βιβλίου. Ένα βιβλίο για μικρούς και μεγάλους μετατρέπεται σε αφορμή για ένα ταξίδι από την εποχή του Μπετόβεν στο σύγχρονο Βόλο με τον Μηνά Βιντιάδη να μας κεντρίζει το ενδιαφέρον για την κλασική μουσική μέσα από μια άλλη οπτική. Κι αν η μουσική εξημερώνει τα ήθη, ο συνδυασμός της με το βιβλίο ανυψώνει και φωτίζει την ψυχή και τον νού, ταξιδεύοντας μας σε άλλα μονοπάτια ,γεμάτα φως και αλήθεια, γεμάτα ζωή! Και όλη αυτή η δημιουργικότητα αποτελεί ύμνο στη ζωή! Μέσα λοιπόν από νότες και λέξεις ,μέσα από τα μάτια και την ψυχή ενός μικρού παιδιού ο Μπετόβεν θα μας παρασύρει να τον γνωρίσουμε μ έναν ιδιαίτερο τρόπο!
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Πόσο δυνατή ευχή έκανε ο μικρός Ορέστης για να παρουσιαστεί μπροστά του ο αγαπημένος του συνθέτης;
Αν μια μέρα ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν ζωντάνευε μέσα από τα κορυφαία έργα του, τι θα μας έλεγε για την τέχνη του και τη ζωή του;
Ό,τι είπε στον Ορέστη!
Ποια ήταν η οικογένειά του. Ποιος καθόρισε τα πρώτα βήματά του στη Μουσική. Πώς αντιμετώπισε τα επώδυνα τραύματα από την απώλεια της ακοής του. Τι αγαπούσε πιο πολύ. Τι ήταν για τον κορυφαίο συνθέτη η Έμπνευση και πώς έγραψε τα κορυφαία έργα του.
Το βιβλίο Μία μέρα με τον Μπετόβεν ξετυλίγει το νήμα της ζωής και της πλούσιας δημιουργίας του κορυφαίου μουσουργού και απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, παιδιά και γονείς που αγαπούν τη Μουσική… (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Η φροντισμένη έκδοση 80 σελίδων μεγάλου σχήματος, που εικονογράφησε με η Ράνια Ηλιάδου, περιλαμβάνει ακόμη ένα πλήρες λεξικό μουσικών όρων, σύντομη παρουσίαση όλων των Συμφωνιών που έγραψε ο Μπετόβεν, όπως επίσης και βιογραφικά στοιχεία όλων των συνθετών και συγγραφέων που αναφέρονται στο βιβλίο.
Αυτό το βιβλίο είναι το πρώτο του συγγραφέα στη σειρά της Ελληνοεκδοτικής «Γνωρίζω τους Μεγάλους Μουσουργούς», που διευθύνει ο ίδιος και θα ακολουθήσει ο Μότσαρτ τον Ιούνιο κι έπεται η συνέχεια. συνέχεια.
Μια ενδιαφέρουσα κριτική
Όπως σημειώνει η Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και συγγραφέας Τασούλα Τσιλιμένη «…Η αφηγηματική στρατηγική του Βιντιάδη έχει ως εξής: επινοεί έναν ήρωα παιδί, τον Ορέστη, που λατρεύει τη μουσική και μέσω του ονείρου συναντιέται με τον μεγάλο μουσουργό. Η ιστορία ακολουθεί το παραμυθιακό μοτίβο έναρξης του «μια φορά κι έναν καιρό», αλλά αφορά εξ ολοκλήρου ένα σύγχρονο παιδί. Μέσω της συνομιλίας με τον Μπετόβεν αλλά και της οικιακής του βοηθού, ο Ορέστης και κατ’ επέκταση και ο/η αναγνώστης/στρια μαθαίνει με ευχάριστο τρόπο για τη ζωή και το έργο του Μπετόβεν, την παιδική του ηλικία, τα άτομα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξή του ως μουσικού, για τον προκάτοχο του πιάνου (πιανοφόρτε), για τις συμφωνίες, για τη γνωριμία του με τον Μότσαρτ, τον Χάιντν, το πρόβλημα της ακοής του και πού αυτό τον οδήγησε. Φράσεις όπως «[το πιάνο] είναι σαν τον καθρέφτη, κοιτάς και βλέπεις την ψυχή σου, παίζεις και ακούς την καρδιά σου…» αποκαλύπτουν το πάθος του μουσουργού…»