Οριστικό τέλος για την έκθεση Ε3 μετά από 28 χρόνια

0
9

Η Electronic Entertainment Expo, πιο γνωστή ως E3, κατέβασε επίσημα ρολά μετά από 28 χρόνια παρουσίας, μετά από πολλά προβλήματα τα τελευταία χρόνια.

“Μετά από περισσότερες από δύο δεκαετίες E3, καθεμία μεγαλύτερη από την προηγούμενη, ήρθε η ώρα να πούμε αντίο. Ευχαριστούμε για τις αναμνήσεις”, έγραψε η Entertainment Software Association, η διοργανώτρια εταιρεία του E3, σε δήλωση που έκλεισε με “GGWP” ή “good game well played” που λένε στο τέλος των παιχνιδιών οι gamers”.

Η πανδημία ήταν αυτή που αναμφισβήτητα επιδείνωσε την κατάρρευση της έκθεσης βιντεοπαιχνιδιών. Δεν είχε πραγματοποιηθεί με ζωντανό κοινό από το 2019, λόγω των μέτρων περιορισμού της Covid 19. Η έκδοση του 2021 πραγματοποιήθηκε μέσω web αλλά η ESA παρέκαμψε εντελώς τις εκδηλώσεις για το 2020, 2022 και 2023, κάνοντας το κοινό να θεωρεί ότι έχει ήδη σβήσει.

Όπως είπε η ESA στα μέλη της την άνοιξη, μετά την αποχώρηση σημαντικών ονομάτων από τη φετινή προγραμματισμένη E3, η εκδήλωση “απλώς δεν συγκέντρωσε το διαρκές ενδιαφέρον που απαιτείται για την εκτέλεσή της με τρόπο που να επιδεικνύει το μέγεθος, τη δύναμη και τον αντίκτυπο του κλάδου μας”. Ο οργανισμός ReedPop, ο διοργανωτής του PAX και του New York Comic Con, επρόκειτο να πραγματοποιήσει την E3 2023 πριν ακυρωθεί η εκδήλωση.

«Γνωρίζουμε ότι ολόκληρη η βιομηχανία, οι παίκτες και οι δημιουργοί έχουν πολύ πάθος για την E3. Μοιραζόμαστε αυτό το πάθος», δήλωσε στην Washington Post ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ESA Stanley Pierre-Louis. «Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο να πούμε αντίο σε μια τόσο αγαπημένη εκδήλωση, αλλά είναι το σωστό να κάνουμε δεδομένων των νέων ευκαιριών που έχει ο κλάδος μας να προσεγγίσει θαυμαστές και συνεργάτες».

Να πούμε, πάντως, ότι η Ε3 είχε ήδη αρχίσει να πεθαίνει πριν την πανδημία. Η Sony επέλεξε να μην λάβει μέρος στην έκδοση του 2019 και η EA αρνήθηκε να πραγματοποιήσει συνέντευξη Τύπου την ίδια χρονιά, αλλά πραγματοποίησε τη δική της έκθεση EA Play λίγες ημέρες νωρίτερα. Οι μεγάλες εταιρείες δε χρειάζονται πλέον την έκθεση για να επικοινωνήσουν το προϊόν τους. Η διαφήμιση και οι συμφωνίες γίνονται online και καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς να χρειάζεται να τηρούν κάποιο deadline ή να έχουν έτοιμα demo για τις ημερομηνίες της εκδήλωσης.

Αυτοί που βλάπτονται από την απουσία της Ε3 είναι ανεξάρτητα στούντιο που βασίζονται σε εμπορικές εκθέσεις για να επιδείξουν τα παιχνίδια τους στους εκδότες με την ελπίδα να εξασφαλίσουν συμφωνίες διανομής ή/και χρηματοδότησης. Μπορεί επίσης να βλάψει μικρότερους εκδότες που πρέπει να ανταγωνιστούν τους γίγαντες για να τραβήξουν την προσοχή.

Το Summer Game Fest, ένα είδος αντικατάστασης του E3 που ξεκίνησε ο παραγωγός και παρουσιαστής των The Game Awards Geoff Keighley το 2020, επεκτάθηκε πέρυσι για να συμπεριλάβει και φυσική παρουσία.

Πηγή