Dakota Johnson: Μια… αδιόρθωτη σταρ!

0
41
Dakota Johnson: Μια… αδιόρθωτη σταρ!

Ξέρετε το Βιβλίο των Γενεθλίων;», με ρωτά η Dakota Johnson. Κάθεται απέναντί μου, σε ένα τραπέζι που φωτίζεται με κεριά, με τα έντονα γαλάζια μάτια της και τη φράντζα που αγγίζει τα φρύδια της, τόσο τέλεια κομμένη που μοιάζει να χρειάστηκαν ώρες δουλειάς για να φτιαχτεί. «Είναι ένα ογκώδες βιβλίο που διατρέχει κάθε μέρα του χρόνου και σου δίνει πληροφορίες για τον εαυτό σου και για άλλους ανθρώπους που γεννήθηκαν την ίδια μέρα μ’ εσένα. Εγώ γεννήθηκα την Ημέρα των Αδιόρθωτων, και αυτό είμαι, αδιόρθωτη. Μου φαίνεται λογικό», λέει. Είμαστε στο ξενοδοχείο Shutters on the Beach εδώ και μία ώρα και ο χειμωνιάτικος ήλιος έχει αρχίσει να βυθίζεται στη θάλασσα της Santa Monica. Η Johnson άργησε να έρθει -συνομιλούσε με τoν Andrew Garfield και είχε κίνηση στους δρόμους του Λος Άντζελες- ενώ εγώ προσπαθούσα να συνέλθω από το χθεσινό πάρτι. Αποφασίσαμε να παραγγείλουμε. «Καλύτερα να πάρουμε πατάτες τηγανητές αφού έχετε hungover», μου λέει έχοντας πάρει ένα τσάι για τον εαυτό της. Κρατάει το ζεστό ρόφημα στα χέρια της και συνεχίζει να μου εξηγεί τι είδους άνθρωπος είναι, πάντα σε συνάρτηση με την ημέρα που γεννήθηκε, στις 4 Οκτωβρίου 1989. Καταρχάς είναι αντίθετη με την εξουσία: «Δεν μου αρέσουν οι ανόητοι κανόνες, οι κανόνες για τους κανόνες. Ούτε οι άνθρωποι που τους θεσπίζουν επειδή αναζητούν την εξουσία», δηλώνει.

«Αν πάνω σε μια καρέκλα γράφει “μην κάθεστε εδώ”, εγώ θα σκεφτώ “γιατί όχι, διάολε;”. Δεν ξέρω από πού προέρχεται αυτή η στάση μου και γιατί είναι τόσο έντονη», λέει κουνώντας το κεφάλι. Προς το παρόν, πάντως, η Johnson δεν δείχνει καθόλου αδιόρθωτη. Είναι απόλυτα γαλήνια, η φωνή της σε ηρεμεί και ρίχνει τους παλμούς της καρδιάς σου. Αυτή η ηρεμία της προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι έχει δύο διάσημους γονείς (τους ηθοποιούς Melanie Griffith και Don Johnson), μια επίσης διάσημη γιαγιά (την ηθοποιό των ‘60s Tippi Hedren) και έναν πασίγνωστο πατριό (τον Antonio Banderas). Επίσης, μεγάλωσε στα κινηματογραφικά στούντιο όλου του κόσμου. Έμαθε να οδηγεί στα πλατό όπου ο πατέρας της γυρνούσε το αστυνομικό δράμα Nash Bridges. Αντίθετα με τους περισσότερους ανθρώπους -διάσημους ή όχι- η Johnson νιώθει άνετα με τα κενά σιωπής. Είτε σε μια συζήτηση που γίνεται δημόσια (δείτε τη συνέντευξη στο σόου της Elen DeGeneres που έγινε viral στα social media για τις μεγάλες σιωπές ανάμεσα στην οικοδέσποινα και την Dakota), είτε ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που μοιράζονται τηγανητές πατάτες. Βυθίζεται σε μια παύση που διαρκεί σχεδόν ένα ολόκληρο λεπτό όταν τη ρωτάω πώς αντέχει αυτή τη σιωπή που θα έφερνε άλλους ανθρώπους σε αμηχανία. Τελικά απαντά κάπως μπερδεμένη: «Άραγε, τι θα έκανα εγώ για να σπάσω τη σιωπή;».

Δεν πρόκειται απλώς για αυτοσυγκράτηση. Η ηθοποιός εκπέμπει αυτό το είδος ηρεμίας που σε κάνει να νιώθεις ότι ευχαρίστως θα έπεφτες για ύπνο ενώ εκείνη διαβάζει δυνατά τις οδηγίες του GPS. Ξέρει, άραγε, ότι η ξενάγηση που έκανε στο σπίτι της (παρουσιάστηκε από το Architectural Digest στο ΥouTube παίρνοντας 501k likes και στο οποίο η ίδια μιλά ήρεμα, σχεδόν άτονα, για τον μοχέρ καναπέ της και το τραπέζι που είναι φτιαγμένο από ξυλεία προερχόμενη από το κότερο του Winston Churchill) σε κάνει να θες να κοιμηθείς; «Είχα έντονο hangover όταν γυρίσαμε το βίντεο. Ίσως γι’ αυτό δείχνω τόσο ήρεμη», λέει. Από πού πηγάζει όμως αυτή η ηρεμία; Σκέφτεται πριν απαντήσει.

«Οι γονείς μου είναι… Δεν νομίζω πως την κληρονόμησα από εκείνους. Ήταν αρκετά ατίθασοι όταν εγώ μεγάλωνα», λέει αναφερόμενη πλαγίως στα προβλήματα της Melanie Griffith και του Don Johnson με τους εθισμούς και τα άγρια πάρτι των ‘90s. «Κρύβω τα συναισθήματά μου κι αυτό βγαίνει προς τα έξω ως γαλήνη». Η ηθοποιός είναι πράγματι κλειστός χαρακτήρας και ξέρει καλά να κρύβει πληροφορίες που θα μπορούσαν να βάλουν φωτιά στα ταμπλόιντ. Από το 2017 βγαίνει με τον τραγουδιστή των Coldplay, Chris Martin, και σε κάθε δημόσια εμφάνισή τους ορδές παπαράτσι τους κυνηγούσαν και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Το ζευγάρι αναζήτησε καταφύγιο σε ένα εξοχικό σπίτι στο Point Dume του Μαλιμπού. «Ήμασταν αρκετό καιρό μαζί, βγαίναμε έξω μερικές φορές, αλλά δουλεύαμε και οι δύο όσο πολύ, που μας άρεσε να μένουμε σπίτι, στην άνεση και την ησυχία μας. Τα περισσότερα πάρτι τα κάνουμε στο σπίτι», λέει μιλώντας για τους φίλους τους που προέρχονται από τη σόουμπιζ.

Γυαλιά, Gucci.

Στα 32 της χρόνια, η Johnson αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο «νέα» και στο «όχι τόσο νέα». «Νιώθω πότε 48 και πότε 26», λέει η ίδια και συνεχίζει: «Έζησα πολύ τη ζωή μου, ιδιαίτερα όταν ήμουν πιο νέα, οπότε τώρα αισθάνομαι μεγαλύτερη». Αυτό που λέει βγάζει νόημα, αφού τελειώνοντας τη συνέντευξή μας αυτό το βράδυ Παρασκευής, θα πάει κατευθείαν σπίτι και θα παρακολουθήσει την Elle Fanning στη δεύτερη σεζόν της σειράς The Great. Η ηθοποιός λέει γελώντας: «Ναι ξέρω, είναι Παρασκευή. Θα μπορούσα να το ρίξω έξω και καμιά φορά το κάνω. Αλλά έχω κουραστεί τόσο από τη δουλειά, που το τσάι και η τηλεόραση μου φαίνονται πολύ δελεαστικά», καταλήγει.

Τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι. Ο «αδιόρθωτος» χαρακτήρας της Johnson την οδήγησε σε ένα καθολικό γυμνάσιο θηλέων, το Santa Catalina, για έναν χρόνο. Εκεί γνώρισε ένα κορίτσι, την Justine, η οποία είχε αποβληθεί από το προηγούμενο σχολείο της. Γρήγορα έγιναν φίλες και έμειναν στο ίδιο δωμάτιο, διαβάζοντας βιβλία και ακούγοντας μουσική grunge. Η Johnson δεν έμεινε πολύ στο Santa Catalina. «Yποτίθεται ότι θα περνούσα υπέροχα, αλλά τελικά δεν τα πήγα καλά», λέει. Ωστόσο η σχέση της με τη φίλη της άντεξε. Η Justine ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, έμαθε άπταιστα γαλλικά και ισπανικά και στη δεκαετία των 20 χρόνων της σύστησε στην Johnson την Τετραλογία της Νάπολης της Ιταλίδας συγγραφέα Elena Ferrante, μια ιστορία ενηλικίωσης γύρω από την περίπλοκη 60χρονη φιλία δύο γυναικών. H Justine επηρέασε τη ζωή της Dakota. Έβγαζε στην επιφάνεια την περιέργεια που κρυβόταν μέσα της και την οποία η ίδια δεν αντιλαμβανόταν. «Είναι η υπέροχη φίλη μου», λέει η ηθοποιός χρησιμοποιώντας τον τίτλο του πρώτου, και ίσως πιο διάσημου, βιβλίου της τετραλογίας της Ferrante.

Σακάκι και παντελόνι, και τα δύο Gucci.

Έτσι, το 2018, ένα γεγονός κέντρισε το ενδιαφέρον της Johnson: η ηθοποιός Maggie Gyllenhaal έλαβε από τη Ferrante την άδεια να προσαρμόσει για τον κινηματογράφο και να σκηνοθετήσει την Ιστορία της Χαμένης Κόρης – το τέταρτο βιβλίο της σειράς. Ενδιαφερόταν για τον ρόλο της Nina, μιας όμορφης νεαρής μητέρας που έκανε με την οικογένειά της διακοπές στην Ελλάδα. Εκεί συναντά τη Leda (την υποδύεται η Olivia Colman), μια μεσήλικη καθηγήτρια το παρελθόν της οποίας σκιάζει η ανορθόδοξη προσέγγισή της προς τη μητρότητα. Η Nina μοιάζει στα μάτια της σαν ένα λαμπερό πετράδι που συνθλίβεται από τις απαιτήσεις της μητρότητας και τις προσδοκίες του κόσμου από τις μητέρες. «Δεν υποδύομαι συχνά γυναίκες σαν τη Nina» λέει η Johnson, της οποίας η καριέρα περιλαμβάνει δραματικούς και κωμικούς ρόλους σε διεθνή blockbuster, ανεξάρτητο σινεμά και κωμωδίες. «Είναι πολύ σπάνιο να υποδύομαι μια γυναίκα χαμένη, που νιώθει να πνίγεται, είναι θυμωμένη και διψά να την προσέξουν, που δεν ανταποκρίνεται στα στερεότυπα για το πώς πρέπει να είναι μια γυναίκα». Έτσι, ζήτησε μια συνάντηση με την Gyllenhaal, με την οποία «εμβαθύναμε πολύ στο τι σημαίνει να είσαι γυναίκα, τόσο στην ταινία όσο και στην πραγματική ζωή», λέει η Johnson. «Σκέφτηκα ότι θα έκανα τα πάντα. Ήθελα πραγματικά να την ακολουθήσω σε αυτό που θα έκανε», συμπληρώνει. Ωστόσο και η Gyllenhaal γοητεύτηκε από την Johnson. «Όταν η Dakota διάβασε το σενάριο μου είπε: “Θέλω να δοκιμάσω κάτι που δεν έχω ξανακάνει και θέλω να το κάνω μαζί σου”. Κι έτσι έγινε. Κατά κάποιον τρόπο την πήρα από το χέρι και είπα “ας το κάνουμε”».

Σακάκι από βελούδο και πουκάμισο, και τα δύο Gucci.

Η Gyllenhaal θύμισε στην Johnson άλλες σημαντικές γυναίκες που γνώρισε στη ζωή της. Γυναίκες σαν την Justine, που την καθόρισε όσο λίγες. «Δεν ξέρω αν σας έχει συμβεί ποτέ να συναντήσετε μια γυναίκα και να βρείτε σ’ αυτήν στοιχεία του εαυτού σας που δεν ξέρατε καν ότι υπάρχουν μέσα σας», εξηγεί η ηθοποιός και συνεχίζει: «Είναι σαν να σου ταρακουνούν την ύπαρξη. Και η Maggie υπήρξε τέτοιο άτομο για εμένα. Αναζητά την αλήθεια». Η ηθοποιός μιλάει συχνά για το είδος γυναικών των οποίων ο μυστικός δεσμός -όπως εκείνος που ηλεκτρίζει τη Leda και τη Nina στην ταινία- την ωθεί να εξελίσσεται. Γυναίκες όπως η Sam Taylor-Johnson, που τη σκηνοθέτησε στον ρόλο-αποκάλυψη στις 50 Αποχρώσεις του Γκρι, η Lesslie Mann, συμπρωταγωνίστριά της στο δικής της παραγωγής αναμενόμενο φιλμ Cha Cha Real Smooth, την ψυχολόγο της, την οποία η Johnson αποκαλεί «απόλυτη ηρωίδα» της, και τη μητέρα του αγοριού της στα χρόνια του σχολείου, η οποία παραμένει σημαντική γι’ αυτήν.

«Ήταν διαφορετική ως μητέρα», εξηγεί η ίδια και συνεχίζει: «Ήταν πνευματική και αφοσιωμένη. Η δική μου είναι τρυφερή και γεμάτη αγάπη, αλλά μερικές φορές περιμένεις και κάτι άλλο από κάποιον». Η επιρροή εκείνων των γυναικών ενέπνευσε την ερμηνεία της Johnson στη Χαμένη Κόρη, ένα ήσυχο, αλλά και καυστικό φιλμ, τίμιο και ριζοσπαστικό όσον αφορά το τι αντιμετωπίζουν στην πραγματικότητα οι γυναίκες που μεγαλώνουν παιδιά. Δείχνοντας το πραγματικό πρόσωπο της μητρότητας, τη σωματική κούραση, την πνιγηρή ανιδιοτέλεια, τους τρομερούς συμβιβασμούς και την απόλυτη αγάπη, η Χαμένη Κόρη της Gyllenhaal στέκεται σε ερωτήματα που κρύβονται βαθιά στην εμπειρία της μητρότητας: Κι αν δεν θέλεις να γίνεις μάνα; Κι αν το παραδέχεσαι ανοιχτά; Κι αν -όπως κάνουν οι άντρες χρόνια τώρα- δεν αναλάμβανες την ευθύνη των παιδιών σου;

Σακάκι και παντελόνι με μεγάλα καρό, και τα δύο Gucci.

Η Johnson συνεχίζει να είναι χαλαρή όταν μιλά για τη συνεργασία της με τη διάσημη Olivia Colman. «Αναρωτιόμουν πώς θα είναι. Αλλά αγαπήσαμε η μια την άλλη. Είναι τόσο μητρική και στοργική, ενώ θέλει να βγαίνει συνέχεια έξω για ποτό και κουβεντούλα», αναφέρει. Στις προβολές της ταινίας η Johnson παρακολουθούσε τις αντιδράσεις των γυναικών. Κάποιες έκλαιγαν. Επίσης παρατήρησε ότι οι νεότερες γυναίκες θύμωναν. «Σχολίαζαν τη Leda λέγοντας: “Είναι φριχτή, τι μισώ, είναι τόσο αντιπαθητική”». Στα γυρίσματα η Johnson σκέφτηκε πολύ τη δική της μαμά, μια εργαζόμενη μητέρα τριών παιδιών, την οποία περιγράφει ως «ικανή να καταφέρει τα πάντα. Μπορούσε να είναι τρυφερή, γενναιόδωρη, γεμάτη αγάπη, να κάνει καλά τη δουλειά της και να είναι θαυμάσια σύντροφος του άντρα της. Υπήρχαν όμως και δύσκολοι καιροί. Το θέμα είναι ότι τίποτα δεν είναι τέλειο συνεχώς. Τίποτα». Τη ρωτώ αν η Griffith έχει δει την ταινία. «Τρεις φορές», απαντά η Johnson σηκώνοντας τα φρύδια. «Νομίζω πως το έκανε γιατί είναι περήφανη για εμένα. Επίσης πιστεύω ότι δεν έχει ξαναδεί κάτι παρόμοιο στον κινηματογράφο και ίσως σκέφτηκε “σιχαίνομαι να είμαι μητέρα σήμερα”». Η γιαγιά της, η Tippi Hedren, δεν έχει δει ακόμη το έργο. «Πιστεύω ότι θα της αρέσει», λέει μιλώντας στοργικά. «Είναι συγκροτημένος άνθρωπος. Νομίζω πως στις περισσότερες γυναίκες άρεσε η ταινία. Αφού πρώτα τις πλήγωσε, στη συνέχεια την αγάπησαν».

Αλλάζουμε θέμα: Οίκος Gucci! Τη ρωτάω τίνος σχεδιαστή είναι η λιλά μπλούζα με τον φιόγκο, το ψηλόμεσο παντελόνι και το παλτό που φοράει. «Είμαι αντίθετη με το να βγαίνω ντυμένη, βαμμένη και χτενισμένη με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Είναι ζωτικής σημασίας για εμένα να φοράω ρούχα στα οποία νιώθω ο εαυτός μου. Σκέφτομαι, ΟΚ, αυτή είμαι εγώ». Η εμφάνισή της την κάνει να μοιάζει με επιχειρηματία, μια ιδιότητα την οποία προσπαθεί να συνηθίσει. «Αναλαμβάνω όλο και περισσότερες δουλειές», λέει.

Ο… αδιόρθωτος χαρακτήρας της κρύβεται πίσω από την απόφασή της να ιδρύσει τη δική της εταιρεία παραγωγής το 2020, καθώς την ενοχλούσε που δεν μπορούσε να έχει τον απόλυτο έλεγχο στους ρόλους της. Η Tea Time Pictures μετρά ήδη στο ενεργητικό της 25 ταινίες και τηλεοπτικά σόου, δύο από τις οποίες, το ChaCha Real Smooth και το Am I OK?, προβλήθηκαν στο φεστιβάλ του Sundance αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. «Για πολλά χρόνια έπαιζα σε ταινίες οι οποίες, όταν τελικά προβάλλονταν, ήταν εντελώς διαφορετικές. Πλέον είναι δύσκολο να συμβιβαστώ με κάτι τέτοιο γιατί ως ύπαρξη αισθάνομαι ευάλωτη. Τότε ένιωθα σαν να μου είχαν κλέψει κάτι», εξομολογείται η Johnson. Στόχος της Tea Time είναι να δημιουργεί ευκαιρίες για νέα ταλέντα, δίνοντας παράλληλα στην ίδια και τη συνέταιρό της, την πρώην υπεύθυνη ανάπτυξης του Netflix, Ro Donnely, τη δημιουργική «εξουσία» που τόσο λαχταρούσε. Παράλληλα με την παραγωγή, η Johnson χρηματοδότησε και συν-διευθύνει το brand σεξουαλικής υγείας Maude.

«Όταν συναντήθηκα με την ιδρύτρια του brand, την Iva Goicochea, σκέφτηκα ότι έτσι ακριβώς έβλεπα κι εγώ το συγκεκριμένο θέμα, που σημαίνει ότι τα προϊόντα πρέπει να απευθύνονται σε όλους, να είναι απλά, ξεκάθαρα και προσιτά. Αν κάποιος θέλει να έχει έναν τεράστιο ροζ δονητή, δικαίωμά του. Δεν με αφορά», λέει. «Νομίζω πάντως ότι είναι απόλυτα υγιές να έχεις πρόσβαση σε ποιοτικά σεξουαλικά προϊόντα». Η ίδια ασχολείται με την παραγωγή όλων των προϊόντων, από τους δονητές μέχρι τα αφρόλουτρα. «Θα μπορούσα, λοιπόν, να πω…», λέει και αφήνει τη φράση της στη μέση. «Μόλις θυμήθηκα ότι χθες βράδυ είδα ένα όνειρο σχετικά με την πρωκτική σφήνα. Ψάχναμε στα καλούπια και μία από αυτές ήταν πολύ μεγάλη. Σχεδόν τόση…», λέει πιάνοντας μαζί δύο διακοσμητικά κολοκυθάκια από το τραπέζι. «Και σκεφτόμουν ότι κανείς δεν μπορεί να βάλει κάτι τέτοιο στο σώμα του». Βάζουμε τα γέλια αλλά εκείνη θεωρεί ότι το όνειρο δείχνει την επιθυμία της να ανακαλύψει «ποια θα μπορούσε να είναι η πιο απολαυστική, κομψή και ποιοτική τέτοιου είδους εμπειρία».

Κόρη μιας δυναστείας του Χόλιγουντ, ντυμένη με Gucci από την κορυφή μέχρι τα νύχια, ηθοποιός, επιχειρηματίας, πιστή φίλη. Υπάρχουν κι άλλα να ανακαλύψει κανείς πίσω από το ήρεμο παρουσιαστικό της Johnson. Αυτά όμως εκείνη τα αποκαλύπτει μόνο σε στενούς, έμπιστους φίλους ή όταν ο ρόλος το απαιτεί. Οι υπόλοιποι θα επιτρέψουμε στην… αδιόρθωτη Dakota να συνεχίσει να αμφισβητεί τα πάντα, είτε μέσα από τον θόρυβο που προκαλεί η δουλειά της είτε μέσα από τη σιωπή που τόσο αγαπά.

*Η Χαμένη Κόρη θα προβληθεί στις αίθουσες τους επόμενους μήνες.

Φωτογράφος: PAOLA KUDACKI
Styling: CHARLES VARENNE
Μακιγιάζ: Maki Ryoke/Streeters με προϊόντα Gucci Beauty
Μαλλιά: Kevin Ryan/Art & Commerce με προϊόντα Dyson
Μανικιούρ: Eri Handa/Home Agency με προϊόντα CND Shellac
Βοηθοί styling: Amber Rose Smith, Grace Clarke

Πηγή